Pracownicza Spółdzielnia Mieszkaniowa
Rada Nadzorcza
LISTA CZŁONKÓW RADY NADZORCZEJ
PRACOWNICZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ "SOBIESKI"
Wybrani na kadencję 2022-2025
Waldemar Abramczyk – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Gromosław Czempiński – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
Barbara Maciaszek – Sekretarz Rady Nadzorczej
Aleksander Goldschneider – Członek Rady Nadzorczej
Paweł Ryszczuk – Członek Rady Nadzorczej
Uchwałą Nr 06/2022 Rady Nadzorczej Pracowniczej Spółdzielni Mieszkaniowej Sobieski” z dnia 18 października 2022 r. dokonano wyboru Prezydium Rady Nadzorczej PSM ‘Sobieski” w składzie:
Waldemar Abramczyk – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Gromosław Czempiński – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
Barbara Maciaszek – Sekretarz Rady Nadzorczej
Spotkania z członkami Rady Nadzorczej odbywają się po wcześniejszym umówieniu się z biurze Spółdzielni w budynku przy ul. Sobieskiego 102 A lok. nr 3.
Rada Nadzorcza sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni.
- Rada Nadzorcza składa się z 3-5 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie w głosowaniu tajnym spośród Członków Spółdzielni na okres 3 lat.
- W skład Rady Nadzorczej nie mogą wchodzić osoby będące pracownikami Spółdzielni
- Członek Rady Nadzorczej może pełnić funkcję tylko przez dwie kolejne kadencje Rady Nadzorczej.
- Jeżeli Członkiem Spółdzielni jest osoba prawna, do Rady Nadzorczej może być wybrana osoba nie będąca Członkiem Spółdzielni, wskazana przez osobę prawną.
- Rada Nadzorcza wybiera w głosowaniu tajnym ze swego grona przewodniczącego, jego zastępcę i sekretarza.
- Przed upływem kadencji Członek Rady Nadzorczej może być odwołany większością 2/3 głosów Walnego Zgromadzenia.
- W razie ustąpienia Członka Rady Nadzorczej, odwołania go lub utraty mandatu wskutek ustania członkostwa w Spółdzielni, na jego miejsce – do końca kadencji – może wejść Członek wybrany na najbliższym Walnym Zgromadzeniu.
- Rada Nadzorcza może powołać Komisję Rewizyjną na okres jej kadencji, która pracuje w oparciu o regulamin uchwalony przez tę Radę Nadzorczą. Członkami Komisji Rewizyjnej mogą być członkowie Spółdzielni, osoby nie będące członkami Spółdzielni, a także eksperci zewnętrzni. Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej musi być jeden z członków Rady Nadzorczej.
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
- uchwalanie planów Spółdzielni,
- nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez:
- badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
- dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej Członków,
- przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej Członków;
- podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości,
- podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do innych organizacji społecznych oraz występowania z nich,
- ustanawianie pełnomocnika uprawnionego do reprezentowania Spółdzielni w sądzie, jeżeli powództwo o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia wytoczył Zarząd Spółdzielni,
- zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz skarg i wniosków na działalność Zarządu,
- opracowywanie lub opiniowanie projektów uchwał przedkładanych Walnemu Zgromadzeniu,
- składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań z działalności Rady Nadzorczej, zawierających w szczególności ocenę pracy Zarządu,
- podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią, a Członkami Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch Członków Rady przez nią upoważnionych,
- uchwalanie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania wysokości opłat za lokale, oraz stawek na fundusz remontowy,
- uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonywaniem zaleceń po lustracyjnych,
- wybór prezesa i wiceprezesa w głosowaniu tajnym z grona Członków Zarządu wybranego przez Walne Zgromadzenie,
- rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz rozpatrywanie skarg na jego działalność,
- uchylanie uchwał Zarządu, o ile są one niezgodne z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, uchylenie może nastąpić w ciągu 30 dni od daty powzięcia wiadomości o uchwale, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty jej podjęcia,
- uchwalanie regulaminów niezbędnych dla potrzeb działania Spółdzielni.