Pracownicza Spółdzielnia Mieszkaniowa

Rada Nadzorcza

LISTA CZŁONKÓW RADY NADZORCZEJ
PRACOWNICZEJ SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ "SOBIESKI"

Wybrani na kadencję 2022-2025

Waldemar Abramczyk – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Gromosław Czempiński – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
Barbara Maciaszek – Sekretarz Rady Nadzorczej
Aleksander Goldschneider – Członek Rady Nadzorczej
Paweł Ryszczuk – Członek Rady Nadzorczej

Uchwałą Nr 06/2022 Rady Nadzorczej Pracowniczej Spółdzielni Mieszkaniowej Sobieski” z dnia 18 października 2022 r. dokonano wyboru Prezydium Rady Nadzorczej PSM ‘Sobieski” w składzie:
Waldemar Abramczyk – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Gromosław Czempiński – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
Barbara Maciaszek – Sekretarz Rady Nadzorczej

Spotkania z członkami Rady Nadzorczej odbywają się po wcześniejszym umówieniu się z biurze Spółdzielni w budynku przy ul. Sobieskiego 102 A lok. nr 3.

Rada Nadzorcza sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni.

  1. Rada Nadzorcza składa się z 3-5 członków wybranych przez Walne Zgromadzenie w głosowaniu tajnym spośród Członków Spółdzielni na okres 3 lat.
  2. W skład Rady Nadzorczej nie mogą wchodzić osoby będące pracownikami Spółdzielni
  3. Członek Rady Nadzorczej może pełnić funkcję tylko przez dwie kolejne kadencje Rady Nadzorczej.
  4. Jeżeli Członkiem Spółdzielni jest osoba prawna, do Rady Nadzorczej może być wybrana osoba nie będąca Członkiem Spółdzielni, wskazana przez osobę prawną.
  5. Rada Nadzorcza wybiera w głosowaniu tajnym ze swego grona przewodniczącego, jego zastępcę i sekretarza.
  6. Przed upływem kadencji Członek Rady Nadzorczej może być odwołany większością 2/3 głosów Walnego Zgromadzenia.
  7. W razie ustąpienia Członka Rady Nadzorczej, odwołania go lub utraty mandatu wskutek ustania członkostwa w Spółdzielni, na jego miejsce – do końca kadencji – może wejść Członek wybrany na najbliższym Walnym Zgromadzeniu.
  8. Rada Nadzorcza może powołać Komisję Rewizyjną na okres jej kadencji, która pracuje w oparciu o regulamin uchwalony przez tę Radę Nadzorczą.  Członkami Komisji Rewizyjnej mogą być  członkowie Spółdzielni, osoby nie będące członkami Spółdzielni, a także eksperci zewnętrzni.  Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej musi być  jeden z członków Rady Nadzorczej.

Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:

  • uchwalanie planów Spółdzielni,
  • nadzór i kontrola działalności Spółdzielni poprzez:
  • badanie okresowych sprawozdań oraz sprawozdań finansowych,
  • dokonywanie okresowych ocen wykonania przez Spółdzielnię jej zadań, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzegania przez Spółdzielnię praw jej Członków,
  • przeprowadzanie kontroli nad sposobem załatwiania przez Zarząd wniosków organów Spółdzielni i jej Członków;
  • podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości,
  • podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do innych organizacji społecznych oraz występowania z nich,
  • ustanawianie pełnomocnika uprawnionego do reprezentowania Spółdzielni w sądzie, jeżeli powództwo o uchylenie uchwały Walnego Zgromadzenia wytoczył Zarząd Spółdzielni,
  • zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz skarg i wniosków na działalność Zarządu,
  • opracowywanie lub opiniowanie projektów uchwał przedkładanych Walnemu Zgromadzeniu,
  • składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań z działalności Rady Nadzorczej, zawierających w szczególności ocenę pracy Zarządu,
  • podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią, a Członkami Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch Członków Rady przez nią upoważnionych,
  • uchwalanie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i ustalania wysokości opłat za lokale, oraz stawek na fundusz remontowy,
  • uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonywaniem zaleceń po lustracyjnych,
  • wybór prezesa i wiceprezesa w głosowaniu tajnym z grona Członków Zarządu wybranego przez Walne Zgromadzenie,
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz rozpatrywanie skarg na jego działalność,
  • uchylanie uchwał Zarządu, o ile są one niezgodne z przepisami prawa, Statutu, uchwałami Walnego Zgromadzenia i Rady Nadzorczej, uchylenie może nastąpić w ciągu 30 dni od daty powzięcia wiadomości o uchwale, nie później jednak niż w ciągu 3 miesięcy od daty jej podjęcia,
  • uchwalanie regulaminów  niezbędnych dla potrzeb działania Spółdzielni.