Pracownicza Spółdzielnia Mieszkaniowa
Ochrona Danych Osobowych
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Pracowniczą Spółdzielnię Mieszkaniową „Sobieski”
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej zwane RODO)
Pracownicza Spółdzielnia Mieszkaniowa „Sobieski” (Spółdzielnia) jako Administrator,
w rozumieniu przepisów RODO, przetwarza dane osobowe członków spółdzielni mieszkaniowej, mieszkańców zasobów mieszkaniowych administrowanych przez Spółdzielnię oraz osób pozostających w innym stosunku prawnym ze Spółdzielnią.
1. Administrator
Administratorem jest Pracownicza Spółdzielnia Mieszkaniowa „Sobieski” z siedzibą
w Warszawie (adres: 00-764 Warszawa, ul. Sobieskiego 104).
Dane kontaktowe:
Z Administratorem można skontaktować się:
1) listownie: 00-764 Warszawa, ul. Sobieskiego 104
2) elektronicznie: psm@psm-sobieski.pl
3) telefonicznie: 22- 841 11 12
2. Cel przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe, przetwarzane są w celu:
1) świadczenia usług lub wykonywania umów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) oraz f) RODO. Chodzi tu o wykonywanie wszelkich czynności w celu przygotowania do zawarcia umów, realizacji umów, analizy i oceny sytuacji osoby fizycznej, rozpatrywania reklamacji, podań, rozwiązywania umów, archiwizacji, a także w celu wykonywania innych czynności na rzecz członka lub mieszkańca np. wykonywania napraw, obsługi technicznej nieruchomości itp.
2) wykonywania obowiązków prawnych, ciążących na Administratorze, na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO. Chodzi tu o przetwarzaniu danych osobowych po to, aby spełnić obowiązki nałożone na Spółdzielnię na podstawie obowiązujących przepisów prawa. W szczególności o wypełnieniu obowiązków Spółdzielni w związku z prowadzoną działalnością. Obowiązki takie wynikają m.in. z ustawy prawo spółdzielcze, ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy o własności lokali, ustawy o rachunkowości.
3) wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO takich jak obrona i dochodzenie roszczeń, tworzenie zestawień, analiz i statystyk, modeli statystycznych na potrzeby wewnętrzne Administratora.
4) realizacji komunikacji lub dostarczania usług za pośrednictwem strony internetowej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f). Chodzi tu o udostępnienia Państwu elektronicznej formy dostępu do indywidulanego panelu czynszowego poprzez stronę www Spółdzielni.
5) realizacji działań podejmowanych przez Spółdzielnię na podstawie udzielonych zgód, na podstawie art. 6 ust. 1. lit. a). W tym przypadku cel przetwarzania, który chcemy oprzeć na podstawie zgody, za każdym razem jest wskazywany w zbieranej zgodzie.
Dane osoby Spółdzielnia przetwarza w aktach, wykazach oraz systemach informatycznych wyłącznie w powyżej określonych celach.
3. Jakie dane osobowe zbieramy
W zależności od łączącej osobę fizyczną ze Spółdzielnią relacji, Spółdzielnia może przetwarzać w szczególności następujące dane osobowe pozyskane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą lub dane osobowe osób trzecich:
• Dane osobowe (np. imię i nazwisko, adres zameldowania/zamieszkania),
• Dane kontaktowe (np. adres korespondencyjny, numer telefonu, adres e-mail),
• Dane identyfikacyjne (np. numer i seria dowodu osobistego, numer PESEL, numer NIP),
• Dane transakcyjne (np.dane dotyczące płatności zobowiązań, dane rachunku bakowego),
• Dane komunikacyjne (np. dane wynikające z prowadzonej korespondencji),
• Dane kontraktowe (np. dane wynikające z podpisanych umów, porozumień),
• Dane dotyczące powiązań prawnych (np. informacje niezbędne do realizacji dyspozycji zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem, upoważnieniem),
• Dane dostępne publicznie (np. dane z księgi wieczystej),
• Dane techniczne (np. dane nieruchomości, stanu technicznego),
• Dane historii przeglądania (dane dotyczące wykorzystania udostępnione panelu czynszowego),
• Inne dane, w tym dane z monitoringu wizyjnego (np. wizerunek, datę nagania, miejsce, czas)
4. Odbiorcy danych
Odbiorcami Państwa danych mogą być:
• podmioty wykonywujące usługi na rzecz PSM „Sobieski” wyłącznie
w zakresie świadczonej usługi zgodnie z umową (np. agencja ochrony, dozór techniczny, itp.).
• podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi bankowe, doradcze, konsultacyjne, audytowe, pomoc prawną,
• podmioty, wobec których została wyrażona zgoda na udostępnienie danych osobowych, osoby wyrażającej zgodę,
• inne podmioty, gdy istnieją przyczyny prawne w zakresie spełniania wymogów wynikających z obowiązującego prawa, przepisów, procesów prawnych lub prawomocnych żądań instytucji państwowych.
5. Przekazywanie danych do państwa trzeciego
Administrator, oświadcza, że dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).
6. Czas przetwarzania danych
Dane osobowe są przetwarzane przez okres ustalony zgodnie z celem i podstawą legalności ich przetwarzania, w tym:
1) w przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, okres przetwarzania trwa do momentu ustania tego interesu (np. okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych) lub do momentu sprzeciwienia się osoby, której dane dotyczą, dalszemu przetwarzaniu
w sytuacjach, gdy sprzeciw taki zgodnie z przepisami prawa przysługuje tej osobie,
2) przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe, na podstawie obowiązujących przepisów prawa, okresy przetwarzania danych, w tym celu określają te przepisy,
3) w przypadku zakończenia realizacji umowy, przez okres do 5 lat w stosunku do podmiotów gospodarczych lub do 10 lat w stosunku do osób fizycznych od dnia zakończenia / rozwiązania umowy,
4) w przypadku przetwarzania danych na podstawie udzielonej zgody, do momentu wycofania zgody lub zakończenia celu, na który zgoda została wyrażona.
7. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych oraz prawa żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
W zakresie, jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Państwu prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych.
W zakresie, jakim podstawą przetwarzania jest zgoda, przysługuje Państwu prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu za zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
W zakresie, w jakim Państwa dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy o świadczenie usług lub przetwarzane na podstawie Państwa zgody przysługuje Państwu także prawo do przenoszenia danych osobowych.
Przysługuje Państwu, również prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Ww. prawa można wykonywać poprzez wysłanie e-maila na adres psm@psm-sobieski.pl , listownie lub bezpośrednio w siedzibie Spółdzielni.